לפרויקט

האם אפשר להסתפק בדף נחיתה ולוותר על אתר?

מתי כדאי לבנות דף נחיתה, ומתי חייבים אתר לעסק?

במשמעותו המקורית והבסיסית, עמוד נחיתה מתייחס לדף הראשון שהגולש מגיע אליו מרחבי הרשת. עם זאת, לדפי נחיתה היום יש מאפיינים ספציפיים שמבדילים אותו מעמודי תוכן רגילים או מדף הבית באתר.

ההבדלים בין אתר לדף נחיתה

האתר שלנו מאפשר לגולש מבט רחב ומקיף על העסק, השירותים ו/או המוצרים שלנו, ומספק לו את האפשרות "לטייל" בין הקטגוריות והעמודים שונים כדי להעמיק יותר במוצר או בשירות שאנחנו מבקשים לקדם. האתר יכול גם להוביל את הגולש מחוץ לאתר, וזאת באמצעות לינקים שמפנים אותו למאמרים שלנו שפורסמו ברחבי הרשת, להתייחסיות תקשורתיות עלינו, לפרופילים ולעמודים העסקיים שלנו ברשתות החברתיות (פייסבוק, טוויטר, אינסטגרם, גוגל+ ) וכדומה.

בניגוד לאתר, שהוא מעין "מכולת" לכל השירותים והמוצרים שאנחנו בוחרים להציג בכל זמן נתון, דף נחיתה יציג שירות, מוצר או מבצע מיוחד, ומטרתו אחת: לגרום לגולש לקבל החלטה מהירה ללא הסחות דעת. דף נחיתה מאפשר למקד את תשומת הלב של הגולש במטרה להניע אותו לבצע פעולה שהגדרנו לעצמינו מראש: השארת פרטים, הורדת קטלוג מוצרים, חיוג לטלפון שלנו, רכישת מוצר או שירות חדש וכדומה.

בניגוד לאתר, דף נחיתה לא כולל נתיבי יציאה לגולש. כמו כן, אין בו תפריטי ניווט, אין מעבר בין דפים ואין לינקים שמוצאים אותו החוצה. אין בהם צורך, שכן מטרתו של הדף הוא להוביל את הגולש לבצע פעולה, כשתוכן הדף ועיצובו מכוונים לשרת מטרה זו. הציפייה היא שאחוזי ההמרה של דף נחיתה (אחוז הגולשים שבקירו בדף הנחיתה והפכו לפעילים בו – כלומר מילאו את המטרה לשמה הבאנו אותם לשם) יהיו גבוהים משעותית ביחס לדף הבית או לעמוד באתר.

מתי אפשר להסתפק בדף נחיתה?

  1. כאשר התנועה שאנו מביאים היא תנועה שמגיעה מרשתות חברתיות או מקמפייין דיוור, וכשאין לנו צורך בתנועה או רצון להביא תנועה אורגנית מגוגל (תנועה המבוססת על מנועי חיפוש).
  2. במקרים שבהם התקציב שלנו לא מאפשר השקעה בכמה נכסים במקביל.
  3. יש לנו שירות/פריט אחד או שאנחנו מעוניינים לקדם בצורה אינטנסיבית.
  4. כאשר אין לנו יכולת לייצר מספיק תוכן על בסיס קבוע לאתר.
  5. אנחנו רק מתחילים להניע את העסק שלנו.

האם אפשר לגדול ולהצליח גם בלי אתר?

יש עסקים רבים והמון אנשי שיווק שכל המערך השיווקי שלהם מבוסס על דפי נחיתה שונים ותנועה ממומנת (פייסבוק, PPC, גוגל אדוורדס), כמו גם תנועה אורגנית מרשתות חברתיות (לדוגמה, על-ידי שיתוף בקבוצות בפייסבוק). דפי נחיתה מאפשרים לבצע A/B Testing בקלות; כלומר, ליצור כמה גרסאות בשינויים קלים (טקסט, צבעים, כפתורי הנעה לפעולה שונים) ולבחון מה עובד טוב יותר.

החסרון המרכזי של דף נחיתה היא שהיכולת להביא תנועה תתבסס לרוב על תנועה ממומנת (רכישת שטחי פרסום מפלטפורמות פרסום כגון פייסבוק ו/או גוגל) כך שנצטרך להבטיח שהחזר ההשקעה שלנו (ROI) חיובי וההשקעה הכספית משתלמת.

לקבלת הצעת מחיר

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם או חייגו עכשיו 050-000-0000