לפרויקט

יצירת קהלים מותאמים אישית בפייסבוק

יצירת קהלים מותאמים היא אחת הדרכים המרכזיות להצלחה של קמפיין בפייסבוק. כמובן שיש פרמטרים נוספים אחרים חשובים כגון: הקופי, העיצוב, המכרז, המיקומים ואפשרויות המשחק הנוספות שפייסבוק מאפשרת לנו אבל טרגוט מדוייק הוא אחד הדברים המרכזיים והמשמעותיים ביותר בהצלחה של קמפיינים.

השימוש בפיקסל ליצירת קהלים מותאמים אישית הוא זה שעושה את ההבדל בין קמפיינים רווחים ומוצלחים לכאלו שלא עובדים, בין משווקים מקצועיים לבין כאלו שנאבקים שהקמפיינים שלהם יצליחו.

עסקים רבים לא יוצרים קהלים מותאמים אישית ומסתמכים אך ורק על קהלים מבוססי תחומי ענין (נמצא בהגדרות הקהלים בad set). הגדרת תחומי ענין בקמפיינים חשובה בשלב הראשוני כשאנו פונים ללקוחות קרים שלא מכירים אותנו והמטרה העיקרית שלנו היא חשיפה כמו גם איסוף מידע ולימוד ההתנהגות של אותו קהל אותו הגדרנו.

בשלבים יותר מתקדמים כשאנו רוצים כבר שהקהל יבצע פעולה כמו השארת פרטים או רכישה, כלומר השלבים המתקדמים יותר במשפך השיווקי שלנו, נצטרך לייצר קמפיינים מבוססים על קהלים מותאמים אישית.

איזה סוגים של קהלים מותאמים אישית יש?
יש המון אפשרויות ליצרית קהלים מותאמים ופייסבוק מוסיפה עם הזמן אפשרויות נוספות.

יבוא רשימות למערכת

האפשרות הראשונה שהמערכת אפשרה היא יבוא רשימות למערכת: מדובר ברשימות של בית העסק לרבות רשימת התפוצה, לקוחות, לידים וכולי. פייסבוק מאפשרת לנו להעלות קובץ אקסל עם 15 פרמטרים שונים.

הפרמטר ההכרחי לזיהוי הקהל הזה הוא האימייל או הטלפון הסלולארי. אז אם המטרה שלכם לטרגט את הקהל הזה אז אין צורך להעלות משתנים נוספים. אבל אם אתם רוצים ליצור קהל דומה lookalike audienc ולטרגט אותו ככל שתעלו טבלה עשירה יותר במידע, הקהל שיווצר יהיה עם מכנה משותף גדול יותר והטרגוט ממוקד יותר.

15 מזהים

יצירת אוונטים בפייסבוק:

יצירת אירועים בפייסבוק מחייבת שימוש בפיקסל של פייסבוק. הפיקסל הוא קטע קוד קצר שצריך להטמיע באתר שלכם ובדפי הנחיתה. לאחר הטמעת הפיקסל אפשר ליצור אירועים שונים שיאפשרו לכם ליצור קהלים שמבוססים עליהם.

הטמעת הפיקסל מאפשרת יצירת קהלים שונים ומפורטים ע"פ ההתנהגות המקוונת שלהם בנכסים הדיגיטלים שברשותכם. היתרון הוא שהנתונים מתעדכנים כל הזמן. יש לקחת בחשבון כמובן שאם יש לכם מעט מאוד טראפיק באתר/בדפי נחיתה שלכם, הקהלים יהיו קטנים מדיי והפילוח פחות אפקטיבי.

הפיקסל של פייסבוק – לכל חשבון משוייך פיקסל

רימרקטינג – קהל שביקר באתר

אז איזה קהלים מותאמים אישית ניתן ליצור?
קהל שהיה באתר (רימרקטינג)

קהל שהיה בעמוד או בקטגוריה מסויימת באתר

קהל שהיה בעמודים מסוים באתר או בקטגוריה מסויימת. מאפשר לצבוע קהלים שונים שהתעניינו בדברים שונים באתר וכך מאפשר לי להציע להם הצעות רלבנטיות בפייסבוק.

חיתוכים שונים ( הכללה או אי הכללה )

אפשר כמובן גם ליצור קהלים שמתבססים על חיתוכים שונים (גם ו/או):
להגדיר קהל שביקר בעמוד x או בעמוד y (רחב) או לחילופין להגדיר קהל שהיה גם בעמוד x וגם בעמוד y (מצומצם יותר). אפשרויות נוספות הן קהל שהיה בעמודים מסוימים אבל לא הגיע לעמוד אחר (לדוגמא לדף תודה). כלומר לפלח קהל שלא המיר.

לפי תדירות ביקורים

אפשר גם לייצר קהלים שהמעורבות שלהם גבוהה יותר:לפי frequency: אנשים שתדירות הביקור באתר שלהם גדולה מ2 לדוגמא.

לפי זמן שהיה באתר

לפי זמן שהיה באתר:

לפי אירועים שיצרנו

לפי אירוע מסוג pageview

לפי ליד

לפי אירוע מסוג ליד/פניה

אירוע מסוג מכירה | Purchase

לפי מכירות (כמות) או סכון מצטבר של מכירות

יש עוד אינסוף אירועים שניתן ליצור שמתבססים על היוזרים שמגיעים לאתר: אירועים מבוססים על חיפוש מסויים באתר, אירועים לפי utm parameters (במידה ואתם משתמשים בלינקים כאלו בקמפיין שלכם) ועוד ועוד. ככל שהקהלים יהיו ממוקדים יותר כך ההנעה לפעולה בקמפיינים שלכם תהיה אפקטיבית יותר ויחס ההמרה גבוה יותר.

לקבלת הצעת מחיר

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם או חייגו עכשיו 050-000-0000