קידום אתרים הוא תחום דינמי והסיבה לכך היא בעיקר העדכונים השוטפים באלגוריתם של גוגל. הבסיס לקידום מוצלח ויציב של כל אתר הוא תוכן איכותי וחווית משתמש. חלק ניכר מהגלישה באינטרנט כיום מתרכז ברשתות החברתיות כך שיש לבחון את הקשר בין המדיות החברתיות לבין SEO. נשאלת השאלה האם דירוג של אתרים במנוע החיפוש של גוגל אכן מושפע מפופולריות ברשתות החברתיות? האם יש להפריד בין קידום עסקי בפייסבוק לבין SEO?
המדיה החברתית עשויה להוות מקור תנועה משמעותי לכל אתר ולסייע כך בקידום האתר. גם במידה ואין כל קשר בין מידת הפופולריות שלכם ברשתות החברתיות לבין המיקום של האתר בתוצאות החיפוש של גוגל, עדיין כדאי ואפשר להשתמש בהצלחה ברשתות החברתיות לטובת תנועה מוגברת אל האתר. כל מקדם אתרים יודע שתנועה רבה אל האתר תורמת לקידום שלו.
האם קישורים מרשתות חברתיות משפיעים על קידום האתר?
ככל שיש לתוכן במדיה החברתית יותר לייקים ותגובות הוא זוכה לחשיפה גדולה יותר. תכנים שמעוררים עניין ברשתות חברתיות מקבלים מעמד של אותוריטה. גם במידה וההשפעה של אותם התכנים על קידום האתר (SEO) עקיפה, אי אפשר שלא לראות בהם בעלי ערך רב.
מיקום של עמודי רשתות חברתיות במנועי החיפוש
פרופילים של רשתות חברתיות מופיעים במקרים רבים במקומות הראשונים בתוצאות החיפוש. פעמים רבות הפרופיל של העסק ברשתות החברתיות מדורג גבוה יותר בתוצאות החיפוש מאשר האתר של החברה. אנו מצפים היום מכל בעל עסק להציג עמודים עסקיים מרשימים ומושקעים בכל רשת חברתית. יש לנוכחות של העסק ברשתות החברתיות השפעה כוללת על התדמית שלו והמוניטין הרשתי.
ערוצי מדיה כמנוע חיפוש
חיפוש אחרי מידע אינו מתרכז עוד רק במנועי חיפוש. גולשים משתמשים במנועי החיפוש של הרשתות החברתיות במטרה למצוא מידע, אנשי מקצוע, המלצות וכן הלאה. כאשר לקוח מחפש חוות דעת על עסק או מוצר מסוים יש סבירות גבוהה שהוא יפנה אל הרשתות החברתיות. בהתאם, יש להרחיב את תפיסת ה-SEO ולכלול בה גם את הדירוג של האתר במנוע החיפוש של גוגל או בינג וגם את מנועי החיפוש של הרשתות החברתיות.
איך פעילות ברשתות חברתיות תורמת לקידום אתר?
- הגברת חשיפה ותנועה
- חיזוק האמינות של המותג
- הפצת תוכן
סקרי צרכנות הוכיחו שהצרכן המודרני הוא צרכן נבון שמקפיד לבחון חוות דעת על העסק והמוצר טרם השלמת הקנייה. כיום חוות דעת זמינות עבורנו בלחיצת כפתור אין סיבה שנרכוש כל מוצר או שירות מבלי לבחון חוות דעת חיוביות ושליליות. אם אתם מבקשים לשפר את דירוג האתר ואת הרייטינג שלו כדאי לכם להשקיע ברשתות החברתיות.
יתרונות של שיתוף תוכן ברשתות חברתיות
אם אתם עדיין לא משתפים תוכן ברשתות החברתיות לטובת הגדלת חשיפה – הגיע הזמן שתעשו זאת. אם פרסמתם תוכן חדש באתר האינטרנט שלכם ולא שיתפתם את התוכן ברשתות החברתיות הקהל שלכם לא ייחשף אליו. פרופיל מושקע עם הרבה עוקבים ברשת חברתית מהווה נכס לכל דבר. פרופיל כזה הוא הזדמנות להגדיל חשיפה לתכנים. רשתות חברתיות מהוות היום מקור תנועה מוביל לאתרים. יתרון נוסף שמגיע עם החשיפה ברשתות הוא סיכויים לקישורים נכנסים. כאשר התוכן שלכם זוכה לחשיפה רבה יש סיכוי טוב שמישהו יחליט ביוזמתו לפרסם קישור אל התוכן. כל מקדם אתרים מתחיל יודע שקישורים נכנסים ספונטניים גורמים למנועי החיפוש להגדיר את התוכן שלכם כבעל ערך.
איך מגדילים תנועה לאתר בעזרת הרשתות החברתיות? המטרה הראשית של SEO היא הגדלת הטראפיק אל האתר. בעידן הרשתות החברתיות אי אפשר עוד לראות בקידום האתר בתוצאות החיפוש של גוגל פתרון יחיד להגברת התנועה. פעילות ערה ברשתות החברתיות משיגה טראפיק דומה לזה של מנועי החיפוש ואף גדול יותר. הרשת החברתית מאפשרת לכם לפנות באופן אישי אל כמה קהלי יעד עם דגש על גולשים שלא היו נחשפים לתוכן שלכם באמצעות מנועי החיפוש. אם אתם מחפשים לתת לאתר או עסק תנופה – פרסום ברשתות החברתיות עשוי לשפר את הביצועים. עסק שיש לו נוכחות מרשימה, יציבה ומקצועית ברשתות החברתיות נתפס כעסק אמין ולגיטימי. פרופילים ברשתות חברתיות מופיעים במקומות גבוהים ברשתות החברתיות, כדאי להשקיע בהם.